Przejdź do głównej treści
  • Standardy ochrony małoletnich

Standardy ochrony małoletnich

Standardy ochrony małoletnich w Banku Spółdzielczym w Głogowie
wersja skrócona przeznaczona dla małoletnich

Pamiętaj, w naszym Banku lub biorąc udział w wydarzeniach organizowanych przez Bank jesteś bezpieczny!

Pracownicy Banku, wolontariusze oraz pracownicy firm współpracujących z Bankiem są zobowiązani traktować Cię z szacunkiem oraz uwzględniać Twoją godność i potrzeby. Naszym celem jest zapewnienie Tobie należytego komfortu.

Szacunek – najważniejszy w relacjach!
Jesteś dla nas ważny – bez Ciebie nasze działania nie miałyby sensu dlatego szanujemy Twojeprawa.
Twoje bezpieczeństwo to nasz priorytet!
Chcemy ochronić Cię przed różnymi formami krzywdzenia, w tym agresji fizycznej i psychicznej. Nikt nie ma prawa na Ciebie krzyczeć, obrażać Cię, szantażować, straszyć, grozić. Nikt nie ma prawa dotykać Cię w sposób, który wprawia Cię w zakłopotanie  lub zawstydzenie. Nikt nie ma prawa naruszać Twojej cielesności bez Twojej zgody. Nie ma zgody na popychanie, szarpanie, bicie
Jesteśmy różni!
Jesteśmy różni, ale każdy z nas jest wyjątkowy. Różnorodność pozwala nam wzajemnie uczyć się od siebie. Masz prawo nie rozumieć różnych spraw - zadaj dodatkowe pytania lub poproś o powtórzenie. Masz prawo do wyrażania swoich potrzeb. Otwarcie  mów o swoich obawach, przedstawiaj swój punkt widzenia i oczekuj na argumenty, które pozwolą zrozumieć Ci daną kwestię.
Tolerancja – każdy ma do niej prawo!
Nikt nie ma prawa Cię oceniać i mówić, że jesteś gorszy ze względu na przykład na: płeć, orientację seksualną, pochodzenie, narodowość, kolor skóry, stan zdrowia, niepełnosprawność, wyznanie, przekonania światopoglądowe czy polityczne.
Internet - bądź ostrożny!
W internecie możesz trafić na strony, które nie są dla Ciebie odpowiednie lub na których możesz zobaczyć przemoc lub agresję – zgłoś to. Pamiętaj, że czasami osoby kłamią i podają informacje, które nie są prawdziwe, dlatego nawet w grach lub grupach,  nie podawaj wielu szczegółów na swój temat, w tym adresu zamieszkania czy nr telefonu. Niepowołane osoby mogą również podawać się za pracowników Banku czy innych instytucji – zgłoś to, osoba dorosła pomoże Ci prawidłowo zweryfikować  prawdziwość otrzymanych informacji.
Bezpieczna przestrzeń!
Czasami ktoś może także „ukraść” konto np. na Facebooku innej osobie, dlatego nie przyjmuj zaproszeń od osób, których nie znasz i nigdy ich nie widziałeś na żywo. Nie wysyłaj też smsów na numery, których nie znasz. Nie wysyłaj BLIK-ów bez  potwierdzenia autentyczności odbiorcy. My również nie będziemy się z Tobą kontaktować z naszych prywatnych profilów na Facebooku czy Instagramie. Nie będziemy też dzwonić z prośbą o spotkanie w miejscu innym niż to, do którego zwykle uczęszczasz i o którym wiedzą Twoi rodzice. Jeśli otrzymasz od nas niepokojącą Cię informację, zgłoś ją rodzicom / opiekunom lub nam mailowo/telefonicznie. Wyjaśnimy sytuację i poinformujemy Cię o rozwiązaniu.
Wizerunek – chroń swoją prywatność!
Cenimy Twoją prywatność – nikt nie ma prawa robić Ci zdjęć lub nagrywać Cię bez Twojej zgody.


-------------------------------------------- MASZ PRAWO KORZYSTAĆ ZE WSPARCIA -----------------------------------
Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży: 116 111
Dziecięcy telefon zaufania, prowadzony przez Rzecznika Praw Dziecka – 800 121 212

Pamiętaj, że jesteś cudowną i wartościową osobą, która zasługuje na bezpieczny rozwój!

Standardy ochrony małoletnich w Banku Spółdzielczym w Głogowie