Deklaracja dostępności
Bank Spółdzielczy w Głogowie – Zmieniamy się dla Ciebie.
Podejmowane przez Zarządu Banku, jak również wszystkich pracowników centrali i oddziałów działania prowadzą do maksymalnej integracji z lokalną społecznością. Pragniemy niwelować wszelkie bariery mogące ograniczać relacyjność naszej instytucji. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić dostępność oferowanych produktów i usług za pośrednictwem placówek, bankowości internetowej, aplikacji mobilnej, bankomatów/wpłatomatów wszystkim odbiorcom, w tym osobom niepełnosprawnym. Codziennie podejmujemy działania mające na celu dostosowanie naszej działalności do obowiązującego prawa krajowego, wspólnotowego, międzynarodowych standardów zwłaszcza Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.1) na poziomie „AA” oraz wsłuchując się w potrzeby naszych klientów.
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony internetowej Banku Spółdzielczego w Głogowie strony bsglogow.pl.
Bank Spółdzielczy w Głogowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.bsglogow.pl.
Data publikacji strony internetowej: 31.08.2022 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30.06.2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze:
- Część załączonych dokumentów nie posiada warstwy tekstowej (są skanami);
- Część załączonych dokumentów nie spełnia wymogu WCAG określonego w art. 12 ust. 2 pkt. 3 Ustawy, a tym samym nie będą właściwie odczytane przez czytnik tekstu.
- Cześć plików graficznych nie zawiera opisów alternatywnych.
- Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
- Niektóre dokumenty nie posiadają prawidłowej struktury, np. hierarchii nagłówków;
- Szczegóły pozostałych niezgodności wynikają z raportu zamieszczonego w dalszej części deklaracji;
- Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy.
Nadmierne koszty
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
PDF i pozostałe dokumenty, które wymagają skanowania i przekształcenia w dostępne dokumenty cyfrowe, często są materiałem nieistotnym z pkt widzenia użytkownika, a koniecznym do zamieszczenia ze względów proceduralnych. Koszt digitalizacji wielu dokumentów archiwalnych może przewyższać korzyści wynikające z ich dostępności.
Na bieżąco jednak wdrażane są zmiany i poprawki w zakresie możliwym do wykonania we własnym zakresie np. poprzez wprowadzanie dostępnych opisów alternatywnych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 28.06.2025
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 30.06.2025
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badań audytowych oraz weryfikacji bieżącej przeprowadzonej przez pracowników Banku.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do osoby odpowiedzialnej za dostępność mailowo pod adresem:
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailowo do Zarządu Naszego Banku:
- Bank Spółdzielczy w Głogowie, ul. Sikorskiego 15, 67-210 Głogów,
- Mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - eDoręczenia na skrzynkę: AE:PL-25212-98734-VDUWI-22.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Bank Spółdzielczy udostępnia aplikacje mobilne BS Głogów eBankNet oraz mobileNet.
- eBankNet – aplikacja webowa (przeglądarkowa), z której można korzystać zarówno w wersji desktopowej jak i mobilnej. Jest przeznaczona głównie do użytku przez przeglądarki internetowe i oferuje pełen zakres funkcji bankowości internetowej.
- mobileNet to aplikacja mobilna dostępna na dwa systemy operacyjne:
- iOS - aplikacja przeznaczona dla użytkowników iPhone’ów, pobierana z App Store. Wykorzystuje technologię VoiceOver jako wbudowany czytnik ekranu.
- Android - aplikacja przeznaczona dla urządzeń z systemem Android, dostępna w Google Play. Użytkownicy korzystają z TalkBack jako domyślnej technologii asystującej.
Dostawca systemu eBankNet przedłożył informację z audytu dostępności przeprowadzonego zgodnie z wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA oraz przy udziale testera z niepełnosprawnością wzroku, przy użyciu czytnika ekranu VoiceOver na systemie macOS. Elementy mogące ograniczać dostępność usługi to: brak nazw lub ról opisujących funkcję wybranych przycisków; kolejność przechodzenia po elementach interfejsu jest w wybranych miejscach; podczas nawigacji po elementach menu przy pomocy klawiatury istnieje możliwość natrafienia na pułapkę klawiaturową.
Dostawca aplikacji mobileNet (iOS) przedłożył informację z audytu dostępności przeprowadzonego zgodnie z wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA oraz na podstawie testów z udziałem użytkownika niewidomego korzystającego z czytnika ekranu VoiceOver na urządzeniu iPhone. Elementy mogące ograniczać dostępność usługi to: przyciski i pola formularzy nie posiadają odpowiednich etykiet dostępnych dla czytnika ekranu (utrudnienie wykonania operacji takich jak logowanie, przelew czy zatwierdzanie transakcji); część przycisków posiada nieczytelne lub mylące nazwy (nie informują jednoznacznie o swoim działaniu); użytkownik nie ma możliwości przedłużenia czasu sesji oraz nie zostaje poinformowany o tym, iż czas ten za chwilę upłynie i zostanie wylogowany; wybrane komunikaty, które pojawiają się w interfejsie na określony czas, nie są odczytywane użytkownikowi przez czytnik ekranu.
Dostawca aplikacji mobileNet (Android) przedłożył informację z audytu dostępności przeprowadzonego zgodnie z wytycznymi WCAG 2.2 na poziomie AA oraz na podstawie testów z udziałem użytkownika niewidomego korzystającego z czytnika ekranu TalkBack na urządzeniu z systemem Android. Elementy mogące ograniczać dostępność usługi to: znacząca liczba przycisków, pól formularzy oraz elementów interaktywnych nie posiada poprawnych etykiet, co uniemożliwia ich identyfikację przez czytnik ekranu; istotne dla użytkownika przyciski w interfejsie (np. “Aktywuj”, “Zastrzeż”, “Limity”); fokus ekranowy nie przechodzi automatycznie do pojawiających się elementów, takich jak okna potwierdzeń czy rozwijane menu, co może prowadzić do ich pominięcia.
Dostępność architektoniczna
Bank Spółdzielczy w Głogowie — oddział przy ul. Sikorskiego 15
Parking przy budynku posiada miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. Dostęp do placówki Banku Spółdzielczego w Głogowie umożliwiony jest przez wejście główne znajdujące się przy ul. Sikorskiego 15. Do wejścia głównego prowadzą schody. Przy schodach znajduje się pochylnia dla wózków inwalidzkich. Nad wejściem umieszczony jest napis „Bank Spółdzielczy w Głogowie”.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych nie jest dostępna. Do placówki można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Bank Spółdzielczy w Głogowie — oddział przy ul. Grodzkiej 37
Publiczny parking z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem do oddziału znajdują się dwa stopnie – brak poręczy. W wejściu zastosowano wiatrołap. Pierwsze drzwi z zastosowaną klamką typu „L”, drugie uchylne. Toaleta dla osób niepełnosprawnych nie jest dostępna. Do placówki można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Bank Spółdzielczy w Głogowie — centrala przy ul. Sikorskiego 15
Parking przy budynku posiada miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami. Pomieszczenia siedziby nie są dostępne publicznie w sposób nieograniczony. Wszystkie osoby zaproszone do siedziby Banku Spółdzielczego w Głogowie podlegają uprzedniemu zgłoszeniu pracownikowi Banku Spółdzielczego w Głogowie oraz obowiązkowej rejestracji w księdze wejść i wyjść po okazaniu dokumentu tożsamości. Dostęp do siedziby Banku Spółdzielczego w Głogowie dla gości umożliwiony jest przez wejście główne. Wejście główne do siedziby Banku Spółdzielczego w Głogowie znajduje się przy ul. Sikorskiego 15. Do wejścia głównego prowadzą schody. Przy schodach znajduje się pochylnia dla wózków inwalidzkich. Nad wejściem umieszczony jest napis „Bank Spółdzielczy w Głogowie”.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych nie jest dostępna.
Do siedziby Banku Spółdzielczego w Głogowie i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W siedzibie nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Punkt kasowy w Jerzmanowej – budynek Urzędu Gminy Jerzmanowa ul. Lipowa 4
Parking przy budynku posiada miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami (4), które zlokalizowane są na skraju pozostałych miejsc postojowych, możliwie blisko wejścia do budynku. Chodnik przed wejściem do budynku posiada ścięty krawężnik, umożliwiający wjazd wózkiem. Zapewniony jest dostęp do budynku z poziomu, a wejścia są osłonięte daszkiem. Nawierzchnia przed wejściem do budynku jest utwardzona i wypłaszczona, a nachylenie jest nie większe niż 5%. Klamki zamontowane we wszystkich drzwiach budynku mają kształt litery „L”. Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Przestrzenie komunikacyjne budynku są wolne od barier poziomych i pionowych. Punkt kasowy znajduje się na parterze budynku.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
DOSTĘPNOŚĆ BANKOMATÓW:
Bank Spółdzielczy w Głogowie dba o dostępność swoich usług bankowych, w tym bankomatów, dla jak najszerszego kręgu klientów, w tym osób z niepełnosprawnościami. W ramach tej troski Bank korzysta również z bankomatów sieci Planet Cash, które oferują szereg funkcji ułatwiających korzystanie z urządzeń, szczególnie dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Warto jednak pamiętać, że dostępność poszczególnych funkcji zależy od dostawcy danego urządzenia.
W wybranych bankomatach dostępna jest funkcja głosowa. Głosowe instrukcje prowadzą użytkownika przez procesy takie jak wybór opcji, wpisywanie PIN-u czy pobieranie gotówki.
W niektórych bankomatach zastosowano wysoki kontrast klawiszy, co umożliwia łatwiejsze rozpoznawanie cyfr i funkcji przez osoby z problemami ze wzrokiem. Dodatkowo ekran może oferować możliwość zwiększenia kontrastu i powiększenia tekstu.
Bankomaty umożliwiają również obsługę za pomocą technologii NFC (zbliżeniowej), co może ułatwić korzystanie z urządzenia osobom z ograniczoną sprawnością motoryczną.
Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy przy korzystaniu z bankomatów, nasz personel jest gotowy, aby Ci pomóc.
Dostępność tłumacza języka migowego
W siedzibie Banku Spółdzielczego w Głogowie nie jest dostępny tłumacz języka migowego. Osoby zainteresowane taką formą wsparcia prosimy o wcześniejsze zgłoszenie potrzeby skorzystania z usług tłumacza za pośrednictwem jednego z poniższych kanałów kontaktu: