Bank Spółdzielczy w Głogowie, w trosce o bezpieczeństwo środków swoich klientów, ostrzega przed oszustami, którzy mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie, mailowo lub za pomocą popularnych komunikatorów, np. WhatsApp. Oszuści podają się za pracownika banku, Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), Związku Banków Polskich (ZBP), Biura Informacji Kredytowej (BIK) lub policjanta, prokuratora czy funkcjonariusza np. CBA/CBŚP.
Zachowaj ostrożność, gdy kontaktuje się z Tobą doradca finansowy, który chce nakłonić Cię do inwestycji i zakupu kryptowalut.
Przestępcy potrafią wykorzystać systemy telekomunikacyjne. Mogą podszyć się pod dowolny numer telefonu, np. infolinię banku, różnych instytucji państwowych lub podmiotów gospodarczych. Oszuści dzwonią pod różnym pretekstem. Mówią np. o weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanym rachunku, specjalnej akcji Policji/CBA. Mogą nakłaniać Cię
do podania danych osobowych, danych karty płatniczej, hasła i loginu do bankowości internetowej. Będą zachęcać Cię do instalacji dodatkowego oprogramowania, np. AnyDesk
lub QuickSupport TeamViewer, które może zdalnie kontrolować Twój komputer lub smartfon.
Oszuści dzwonią pod różnym pretekstem. Mówią np. o weryfikacji zmyślonej transakcji, zablokowanym rachunku, specjalnej akcji Policji/CBA. Mogą nakłaniać Cię do podania danych osobowych, danych karty płatniczej, hasła i loginu do bankowości internetowej. Będą zachęcać Cię do instalacji dodatkowego oprogramowania, np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer, które może zdalnie kontrolować Twój komputer lub smartfon.
Oszuści rozsyłają fałszywe SMSy o treści „zostałeś skierowany do odbycia 10-dniowej kwarantanny” Nigdy nie podawaj danych i niczego nie instaluj!
Pracownik banku, funkcjonariusz Policji lub doradca inwestycyjny nie może się tego domagać. Jeśli to zrobisz, oszuści będą mieć dostęp do Twojego rachunku bankowego, a Ty możesz stracić pieniądze. Nie daj się na to nabrać ! Zwróć uwagę, kto naprawdę do Ciebie dzwoni. Pamiętaj, że pracownik banku, policjant, prokurator, funkcjonariusz CBA/CBŚP lub doradca inwestycyjny nigdy nie może żądać od Ciebie:
- zainstalowania aplikacji do zdalnego pulpitu, np. AnyDesk lub QuickSupport TeamViewer, na Twoim komputerze lub smartfonie,
- loginu i hasła do logowania do serwisu bankowości internetowej lub danych do połączenia aplikacji bankowej z Twoim rachunkiem,
- pełnych danych karty płatniczej, jej daty ważności oraz kodu CVV2/CVC2,
- wykonania jakiegokolwiek przelewu.
UWAGA !
- Nie podawaj nikomu przez telefon swoich danych osobowych.
- Nie wierz w zapewnienia o świetnych inwestycjach w kryptowaluty, z wysoką stopą zwrotu, w których pomoże Ci "doradca".
- Nie wierz w opowieści o rzekomej akcji specjalnej funkcjonariuszy Policji lub CBA, która ma ochronić Twoje pieniądze.
- Jeśli otrzymasz przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie przekazuj pieniędzy dalej. Nieświadomie możesz brać udział w przestępstwie.
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do intencji osoby dzwoniącej, przerwij rozmowę
i nie wykonuj żadnych czynności, do których Cię nakłania.